فلوشیپ جراحی سرطان در تهران

سن سرطان سینه | سرطان سینه در زنان زیر 40 سال

سن سرطان سینه | سرطان سینه در زنان زیر 40 سال

سن سرطان سینه | سرطان سینه در زنان زیر 40 سال

می دانستید شایع ترین سرطان در خانم ها درکشور ما سرطان پستان می باشد. سالانه حدود 4500 نفر از خانم ها در کشور ما مبتلا به این نوع سرطان می شوند. پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور آمار این بیماری رو به افزایش خواهد بود . طبق گزارشات به دست آمده در هر 37 دقیقه یک نفر مبتلا به این نوع سرطان می شود . البته می توان با افزایش آگاهی افراد و تشخیص زودهنگام این بیماری را کنترل کرد . با ما در ادامه همراه باشید .

سرطان سینه چگونه ایجاد می شود ؟

سرطان سینه در ابتدا با یک توده ی کوچک شروع می شود . برای اینکه سلول های مجاری داخل پستان شروع به تکثیر بیش از حد می کنند . این مجاری کوچک هستند و تنها تعداد مشخصی از این سلول ها را می توانند در خود جای دهند . وقتی تعداد این سلول ها زیاد می شود این مجاری پاره شده و سلول ها وارد جریان خون می شوند . در این صورت می توانند در نقاط مختلف بدن پخش بشوند .

سرطان سینه از چه سنی شروع می شود ؟

معمولا سرطان سینه در سنین پایین ( کمتر از 30 سال ) به ندرت دیده می شود و هرچه سن افراد بالاتر می رود ( بالای 40 سال ) احتمال ابتلا به آن بیشتر می شود .

تشخیص به موقع سرطان سینه

به دلیل عوامل خطری که برای این نوع سرطان وجود دارد ( سن و جنسیت ) با افزایش امید به زندگی ، میزان مبتلا به سرطان سینه در سالهای آینده دوبرابر خواهد شد . حال باید چه کار کرد ؟ تشخیص این نوع سرطان در مراحل اولیه از اهمیت زیادی برخوردار است . توصیه می شود هر خانمی که بالاتر از سن 20 سالگی می باشد در ماه بعد از اتمام قاعدگی خودشان را معاینه کنند. در صورتی که در طی ماه تغییر غیر طبیعی در سینه خود احساس کردند مانند لمس توده ای در سینه حتما به پزشک متخصص انکولوژی یا به مرکز درمان سرطان مراجعه کند . اگر این تشخیص زودرس انجام شود درمان در مراحل اولیه انجام می شود .

پیشگیری از سرطان سینه

پیشگیری اولیه : مردم باید سبک زندگی خود را تغییر دهد که به امکاناتی که هر دولتی در اختیار مردم جامعه قرار می دهد نیز بستگی دارد . یعنی مواد غذایی ارگانیک و سرطان زا وارد کشور نشود .
پیشگیری ثانویه : ممکن است فردی توده ای داشته باشد اما کوچک باشد ( مثلا 2 سانتیمتر ) اگر به موقع اقدام شود درمان صورت می گیرد اما اگر زمان بگذرد و اندازه آن بزرگ شود ( 5 سانتیمتر ) طول عمر فرد را کاهش می دهد .