فلوشیپ جراحی سرطان در تهران

متخصص سرطان روده بزرگ در تهران

متخصص سرطان روده بزرگ در تهران

متخصص سرطان روده بزرگ در تهران

سرطان روده شامل سرطان روده بزرگ و سرطان روده کوچک می شود. سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع دنیا و همچنین ایران است و در مردان شیوع بیشتری دارد. روده بزرگ بخشی از دستگاه گوارش است که از انتهای روده باریک آغاز و به مقعد ختم میشود. روده بزرگ دور تا دور روده کوچک را احاطه کرده و وظیفه آن تخمیر مواد زاید و دفع آنها از بدن است. این سرطان معمولا با ایجاد پولیپهایی در دیواره روده به وجود می آید اما همه پولیپ های (برآمدگی ها) دیواره روده که بسیار هم شایع هستند سرطانی نمی شوند.

به پزشکان متخصص در زمینه درمان بیماری های روده بزرگ جراح کولون و رکتوم گفته می شود. تخصص جراح کولون و رکتوم جراحی عمومی و دستگاه گوارش است و به صورت تخصصی در جراحی قسمت دفعی دستگاه گوارش متمرکز هستند.

جراح کولون و رکتوم دوره های فوق تخصصی خود را در این زمینه گذارنده است و با روش های جراحی و یا غیرجراحی به درمان بیماری های روده می پردازند.

چنانچه هر یک از علائم زیر را که نشان از بیماری مقعدی است را تجربه کردید باید به بهترین جراح کولون و رکتوم یا بهترین جراح روده مراجعه کنید:

چنانچه درد شدیدی در مقعد احساس کردید.
چنانچه دچار ورم در ناحیه مقعد شدید.
چنانچه به هنگام دفع مدفوع خونریزی هم داشتید.
چنانچه اکثر مواقع دچار یبوست هستید و به روش های درمانی پاسخگو نیست.

نشانه سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ بیماری خاموشی است که باید جدی گرفته شود پس اگر با این علامت ها مواجه شدید حتما به متخصص سرطان روده بزرگ مراجعه کنید.

به رشد سلول‌های سرطانی در کولون یا رکتوم (بخشی از روده بزرگ) گفته می‌شود. این بیماری به دلیل رشد غیرطبیعی سلول‌ها اتفاق می‌افتد که می‌توانند به بافت‌های دیگر بدن حمله کنند یا در آنها تکثیر یابند سرطان کولون یا روده‌ی بزرگ مشکل قسمت انتهای دستگاه گوارش است. چند سانتی‌متر آخر کولون یا روده‌ی بزرگ که به مدخل مقعد ختم می‌شود، رکتوم یا راست‌روده نام دارد.

اغلب سرطان‌ها یا کانسرهای کولورکتال از تجمع خوش خیم و توده‌ای شکل سلول‌های جدار روده که اصطلاحاً پولیپ نامیده می‌شوند، منشأ می‌گیرند. پولیپ های روده معمولاً کوچک بوده علائم بالینی ندارند و یا علائم مختصر و غیر محسوس ایجاد می‌کنند. بررسی و غربالگری منظم، به‌منظور پیشگیری از تبدیل پولیپ های روده به سرطان، توسط متخصصین توصیه می‌شود.

در صورت ابتلا به این بیماری، تغییردرعادت اجابت مزاج شامل اسهال و یبوست، ایجاد می‌شود. اگر این تغییرات بیش از 4 هفته ادامه داشته باشد، باید جدی تلقی شود.

چه زمانی معاینه و ویزیت متخصص سرطان روده بزرگ نیاز است؟

اگر فردی تغییر در عادت اجابت مزاج، خونریزی و وجود خون در مدفوع را مشاهده کند باید به پزشک معالج مراجعه کند. علائم و تغییرات به وجود آمده، دقیقاً گزارش شود و تاریخچه غربالگری در صورت وجود ارائه شود.

به‌طورمعمول اولین غربالگری برای تشخیص زودرس سرطان کولورکتال (روده بزرگ) از سن 50 سالگی شروع می‌شود. البته در صورت وجود سابقه فامیلی سرطان و یا بیماری‌های مستعد کننده ابتلا به آن، غربالگری باهدف تشخیص زودرس، در سنین پایین‌تر آغاز می‌گردد